tirsdag 16. januar 2007

28. generasjoner!

For en tid siden fikk jeg tilsendt en oversikt over min familie på min farfars side. Der er det mulig å følge mine forfedre 27 generasjoner bakover. Den tidligst fødte er Eiliv Ormsson. Fødselsåret antas å være rundt 1075. Det står ingenting om faren, Orm, men det er ikke urimelig å anta at han var født rundt 1050, dvs. ikke lenge etter slaget på Stiklestad! Jeg holder på med å klargjøre materialet for publisering fra min hjemmeside. Det gjenstår en del arbeid før jeg kommer så langt. Materialet inneholder mye utfyllende informasjon som skal publiseres i tilkytning til navnelistene.

Materialet kompletteres med stoff fra min farmors familie. Opplysningene der går ikke så langt tilbake, men de viser at det er samisk blod i familien, trolig er det snakk om lulesamer. Når det på min mors side etter sigende er sørsamer, blir dette ekstra spennende. Anekdoter forteller også at det er forbindelse med Quirini (Se f.eks. http://vaeroey.hagerup.com/Quirini.htm).

Ingen kommentarer: